Klachtenregeling

Wij streven naar kwaliteit en een prettig klimaat
Iedereen doet liever iets goed dan iets fout. Dat geldt ook voor onze professionals en vrijwilligers. Bij ons staat de kwaliteit van onderwijs en opvang altijd voorop. We zorgen voor veiligheid, openheid en een duidelijke structuur, zodat leerlingen, ouders en medewerkers zich prettig voelen in ons leef-, leer- en werkklimaat.

Wat als u niet tevreden bent?
Het kan gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over de gang van zaken. Heeft u een vraag over een onderwerp of een beslissing waar u niet blij mee bent? Dan vinden wij het niet alleen prettig, maar ook noodzakelijk om hierover met elkaar in gesprek te gaan.

Hoe gaat u te werk?

  1. Eerste stap: Neem contact op met de groepsleerkracht van uw kind of met degene bij wie u het probleem ervaart.
  2. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u eerst een gesprek aangaan met de Kwaliteit coördinator/Intern begeleider voordat u in gesprek aangaat met de directeur van de school.
  3. Extra ondersteuning: U kunt ook eerst een afspraak maken met een van de schoolcontactpersonen (vertrouwenspersonen) van de school. Indien nodig kan deze contact opnemen met de vertrouwenspersoon voor het openbaar onderwijs. Ouder(s)/verzorger(s) kunnen ook zelf direct hulp inroepen van deze vertrouwenspersoon.
  4. Officiële klacht: Als u van mening bent dat advies van een onafhankelijke commissie nodig is, kunt u een officiële klacht indienen bij het schoolbestuur of bij de landelijke klachtencommissie.

Meer informatie:

Meer informatie vindt u hier: https://www.primoschiedam.nl/onze-ouders/klachten/

Op de pagina van ons bestuur vindt u ook informatie over het eventueel schorsen en verwijderen van leerlingen; https://www.primoschiedam.nl/onze-ouders/schorsing-verwijdering/